Április első hetét Máltán töltötte a 9.e osztály. Utazásunk elsődleges célja az angol nyelv gyakorlása volt, de szerettük volna a három szigetből álló szigetcsoportot is minél jobban megismerni.

Egy egész napos kiránduláson vettünk részt Gozó szigetén, mely méretét tekintve a második legnagyobb, és ottlétünkkor Ferenc pápa is celebrált szentmisét az egyik templomuk előtt. Gozó tavaszi zöld színekben pompázott, jártunk szikláknál, másztunk erődöt és elfogyasztottuk az első fagylaltokat.

Minden délelőtt az AM nyelviskola angol óráin vettünk részt, délutánonként pedig felhúztuk a nyúlcipőt és amit lehetett bebarangoltunk, megnéztünk. Jártunk Dél-Máltán, láttunk horgászokat hajót festeni. Idegenvezetőinknek köszönhetően üveggyárba is ellátogattunk, ahol láttuk, ahogy készülnek a szebbnél szebb remekművek, kóstoltunk sajtot, mézet, kaktuszlekvárt és igazi máltai nugátot.

Utazásunk előtt sok filmet, képet néztünk a szigetcsoportól, de élőben minden olyan más volt. Nem tudtuk megunni a színes erkélyek, ajtók, máltai kereszttel ellátott kopogtatók fényképezését, nem is beszélve az azúrkék színben pompázó tengerről, a meredek és szűk utcákról.

Jártunk délen, jártunk a sziget közepén, a volt fővárosban Mdinában, mely egy domb tetején fekszik, körbe véve egy hatalmas erőddel, angol telefonfülkékkel, -hiszen Málta 1964-ben vált függetlenné Nagy-Brittaniától, de a bal oldali vezetés, az angol ételek ugyanúgy megmaradtak- és annyira védik, hogy csak az ott lakók és dolgozók hajthatnak csak be területére autóval.

Málta egy igazi mediterrán ország, ami megmutatkozik akkor, amikor várni kell a buszra és vagy megáll vagy nem, ha el szeretnénk jutni valahova, a vezetési stílusban, ami olyan igazi olaszos, és a végleten nyugalomban ahogy élik az életüket. A repülőtere is olyan kicsi, hogy a kifutópálya alatt négysávos út van.

Valletta a főváros, a máltai lovagrend központja úttörő szerepet játszott a törökök megállításában 1565-ben. A Felsőkertekből gyönyörű kilátás nyílik a három városra és nagy kikötőre, ahova számos alkalommal érkezett II. Erzsébet, hogy nyári vakációját itt töltse. Szinte minden sarkon láttunk kis pékségeket, ahol megkóstolhattuk a ricotta sajttal töltött pastizzit, de a pizza szeletekből sem volt hiány.

Málta tényleg a nyugalom szigete, ahova akár csoportosan, akár nyáron családdal szívesen visszatérünk!