Az 5.a osztály szept.1-jén a Margitszigeten töltötte a napot. A gyerekek játszottak, labdáztak, ismerkedtek új osztálytársaikkal. Természetesen a finom falatok sem hiányozhattak, melyre szükség is volt, hiszen a sok mozgás után pótolni kellett az elvesztett kalóriákat. A piknik nagyon jól sikerült, biztos, hogy visszatérünk még a szigetre.

A 6.A osztállyal a Vármúzeumban jártunk. Múzeumpedagógiai foglalkozás keretében egy eltűnt király(nő)i korona nyomába eredtünk. Útközben pedig megismerkedtünk a középkori Buda mindennapjaival.

A 6. B osztály a Margitszigetre látogatott el, ahol egy közös pikniket rendeztek, sétáltak, sportoltak és játszótereztek.

A 7.A osztály az év első napját a Magyar Természettudományi Múzeumban töltötte, ahol az állandó kiállítás mellett az időszakos tárlatokat is megtekintették és megismerkedtek a rejtőzködő állatok túlélési praktikáival.

A 7.B a szeptember első napját a Kopaszi-gáton töltötte. Tűz-és balesetvédelem, házirend, egyéb, osztállyal kapcsolatos dolgok megbeszélése után csapatépítő játékokkal foglalkoztunk. A Kopaszi-gát tökéletes helyszín volt erre az alkalomra. Vittünk frizbit és focilabdát is, volt mindenféle játék. A gyerekek nagyon jól érezték magukat.

A 8.B-vel a Margit-szigeten töltöttük a napot. Csapatépítéssel, nyári beszámolókkal kezdtünk, megbeszéltük a szükséges szabályokat, időpontokat, majd számháborúval zártuk a programot.

Szeptember 1-én, a 8.C osztály Martonvásárra látogatott, ahol a Tematikus nap keretében az Agroverzumban laborfoglalkozáson vettünk részt, majd bejártuk a kiállítást. Ezt követően a kastélyparkban sétáltunk, piknikeztünk és megbeszéltük az évkezdő tudnivalókat a helyszínét tekintve rendhagyó első osztályfőnöki órákon.

A 10.C-vel a Városligetben voltunk. Az évkezdő osztályfőnöki órákat a Csónakázó-tó partján tartottuk meg, majd a városligeti játszótéren piknikeztünk. Sokan kipróbálták a játszótéri játékokat is.

A 11.e osztály a Városligetben töltötte az első tanítási napot. Az egyéni és osztályterveken kívül a nyári élményekről is sokat beszélgettünk.

Pénteken a 11.n osztály a Margit-szigeten volt, ahol bringóhintóztunk, majd Tatár Blanka iskolapszichológus segítségével csapatépítő játékokat játszottunk a réten.
Jó volt újra együtt lenni.

Az idei tanév első péntekjén a Lónyay 12. A osztálya izgalommal és várakozással teli szívvel indul el a Nagyvárad téri Semmelweis épületbe. Ahogyan haladtunk tovább, a Nagyvárad téri Református Egyházközség temploma volt a következő megállónk, ahol egy közös imát is mondtunk. Ezután egy kis sétálást követően megérkeztünk a MWM Dome épülete elé, ahol a történelemről, sportágakról és az olimpiáról is szó esett. Ezt követően indultunk tovább a „magyar Notre Dame”-ként is emlegetett Szent Kereszt-templom felé. Mikor oda értünk az igazgató úr érdekes és többségünk számára eddig ismeretlen információkat mesélt el. A nap további részében átbeszéltük az idei tanév teendőit, majd egy finom ebéd mellett megosztottuk egymással a nyár izgalmas történéseit. Zárásként pedig írtunk egy levelet a már leérettségizett énünknek.

Sajtó: Ercsey Petra

A 12.D osztállyal a Nemzeti Galériában egy tárlatvezetésen vettünk részt, mely során megtudtuk, hogy mi tehet széppé egy festményt. A programot követően lehetőségünk nyílt megtekinteni a kiállított kortárs műveket, illetve megcsodálhattuk a kilátást a Budai vár kupolájából. Ezután megkóstoltuk az 1827 óta működő Ruszwurm cukrászda fagylaltját, majd letelepedtünk a Mátyás templom melletti füves területre, ahol a nap zárásaként átbeszéltük a tanév rendjét és a végzősöket érintő fontosabb eseményeket.