A Guido de Brés nevű holland testvériskolánk meghívásának köszönhetően iskolánk delegációja lehetőséget kapott arra, hogy a pandémia miatti hosszú diákcsere nélküli időszak után pár napra Rotterdamba utazzon, ahol az új intézményvezető megismerése mellett a diákok a holland nyelvtudásukat is fejleszthették. Mikor Amszterdamba érkeztünk, már vártak ránk a másik intézmény diákjai, és a program főszervező tanárai.

Csütörtök reggel biciklivel mentünk közösen a holland diákokkal a testvériskolába. Ott hittan, matematika, továbbá angol történelem órán vehettünk részt. Érdekes volt látni, hogy az emeletek színek és tantárgyak szerint lettek felosztva, például az első emeleten helyezkednek el a matematika és a fizika tantermek, az idegen nyelveknek is külön szintje van. Az órák után egy közös ebéden és beszélgetésen vettünk részt az intézmény vezetőségével, majd délután megnéztük a világörökség részét képező kinderdijk-i malomrendszert. Ezt követően még a tengerpartra is ellátogattunk.

Pénteken egy egész napos városnézésre került sor. Rotterdam nevezetességeit ejtettük útba, köztük a Markthal nevű nagy piacszerű épületben is jártunk, ahol megkóstoltuk a patatje oorlog-ot is, amely egy egyedi, helyi specialitás. Magyarul „krumpliháborúnak” lehet fordítani. A sültkrumplira mogyoróvaj, vagy majonéz és különböző szószok kerülnek, melyek együttesen nagyon finomak. Délután a helyi nagy könyvtárba is ellátogattunk. Este pedig egy közös vacsorán vettünk részt egy elegáns szálloda éttermében a testvériskola igazgatója, néhány tanára és a holland diákok kíséretében. A nap zárásaként pedig egy klasszikus koncert következett.

Szombaton Hollandia fővárosába, Amszterdamba látogattunk el. Ott a neves Rijksmuseum-ot néztük meg, ahol Rembrandt Éjjeli őrjárat című híres festményét is megcsodálhattuk. Ezt követően mentünk be a belvárosba, ahol egy hatalmas Lego boltot, a fontosabb látványosságokat, illetve a főteret, a Dam-ot is megszemléltük. Végül egy olasz étteremben fogyasztotta el az egész csoport közösen a vacsorát.

Nagyon jól éreztük magunkat az utazáson, felejthetetlen élményeket szereztünk. Hamarosan Magyarországon köszönthetjük holland barátainkat, hiszen egy 14 diákból és 2 tanárból álló holland delegáció érkezik jövő októberben iskolánkba. Tot vogend jaar in oktober!