Novemberi geoláda keresés a Pilisben

Szervező: Jenei Miklós

November 15-én a Pilisbe látogattunk.  Tervezéskor felcsillant a lehetősége annak, hogy hét geoláda jelszót is megszerezzünk, amivel 44-re emelhettük volna találataink számát. Ez azért lett volna fontos, mert még az idén szeretnénk megtalálni az ötvenedik ládánkat. Ennek az a jelentősége, hogy utána mi is rejthetünk, mi is „ládagazdák” lehetünk. A gyalogtúra Pilisszentlászlóról indult, de ládát (ez most henger volt)  már a szentendrei buszpályaudvar melletti múzeum kerítésében is találtunk, Gáspár Tifani szemfülességének köszönhetően. Most megint itt voltak  „szakkörös” diákjaink, s volt is találata mindenkinek. (Baranyi Máté, Gáspár Tifani, Kis Lili, Mór Ruben).

Novemberitérkép

Az útvonal: Pilisszentlászló-Hétvályús-forrás- Vöröskő – Leányfalu.

Reménykedtünk benne, hogy napsütéses időben lesz részünk (előző nap az volt), de végig borongós maradt az ég, s ahogy emelkedtünk, annál közelebb kerültünk a leereszkedő felhőkhöz, így a Vöröskőről remélt pazar kilátás most elmaradt, viszont  a ládákból ötöt begyűjtöttünk, így nem sikerült a csúcsot megdöntenünk, csak beállítanunk. A hatodik ládának valószínűleg csak a helyét találtuk meg, a hetedik megkeresésére pedig, ami Leányfalun történt volna, a beálló szürkület miatt nem került sor. Így is elégedetten tértünk haza, a kellemesen fárasztó túra emlékével és a megszerzett öt láda jelszavaival, amivel 42-re emelkedett a megtalált ládák száma. Most, amikor ezeket a sorokat írom, „egyéni akciókból” 47-re nőtt ez a szám tehát  karnyújtásnyi közelségbe kerültünk az 50-es számhoz. Úgy tervezzük, hogy az ötvenediket még decemberben „ünnepélyesen” fogjuk megtalálni.

NovemberiNovemberigyerekek Novemberiköd Novemberilovas

Október végi túra a Börzsönyben

Szervező: Jenei Miklós

Az őszi szünetre újabb túrát iktattunk be, reményeink szerint hat ládával gyarapodott volna a gyűjteményünk. A kiruccanás végül tanári kirándulásként valósult meg, diákok most sajnos nem jöttek, a geoládák közül szerencsére így is sikerült négyet „begyűjteni”. Tekintettel az egyre rövidebb nappalokra, a romló időre, (főleg a ködre), most nem terveztünk túl hosszú útvonalat sem nagyobb szintkülönbségeket.  Kiindulópontunk Kismaros volt, ahonnan busszal megtettünk még egy megállót. A „Morgó” vasútállomástól  haladtunk ezután Törökmező felé, útba ejtve a ládákat rejtő helyeket. A Testvérforrásnál találtuk meg az elsőt, viszonylag gyorsan felfedeztük a rejteket. Ezután egyre sűrűbbé váló ködben haladtunk tovább a Boglya-kő nevű, a leírások által érdekesnek ígérkező és a hegység ezen részén viszonylag magasnak ható sziklaalakzata felé. A Kóspallag felől lefutó Kis-Hanta-patakon többször is át kellett kelni,ami  az esőzéseknek köszönhetően most nem is volt annyira egyszerű. A Boglya-kő tényleg nagyon érdekes, nyáron teljesen elbújhat a turisták szeme elől, mivel a pataktól meredeken emelkedő domboldalban az erdő elrejti, mi sem vettük észre azonnal,mivel  a falevelek jelentős része még most is a fákon volt. A ládát kis keresgélés után itt is hamar megleltük. Ezután kis távolságon belül következtek a Bíbervár,s a toronyaljai pálos kolostor romjai közé rejtett geoládák.

Törökmezőig nagyon hangulatos, még így október végén is szinte májusi színekben pompázó üde rétek mellett haladtunk el, s lassan a köd is feloszlott. Törökmezőn a felújított és kibővített turistaházban pihenő következett, majd még egy másfél órás gyaloglás végén beérkeztünk Nagymarosra. Itt már sötétedett, ezért lemondtunk a további keresésről, így az újabb négy ládával 37 találatunk volt a nap végén.

oktoberterkep

Útvonal: Kismaros-Törökmező-Nagymaros

oktoberipatak

A Boglya-kőnél

malompatark

A Malom-völgyi-patak fölé „dőlő” fa.

oktoberiRét

Zöldellő rét

Túra szakkör a Lónyayban!

Szerző: Szabó Emőke

A Lónyay Utcai Református Gimnázium sok izgalmas iskolán kívüli programján belül, az én kedvencem a geoláda gyűjtés. Bár még csak egyszer voltam nagyon megszerettem. Ennek a gyűjtésnek a lényege az hogy ládák vannak elrejtve Magyarország terűletén és ezeket kell megtalálni. Nem szimplán keresgélünk hanem az ország szebb és szebb pontjain túrázunk és közben, a leírások alapján keressük a ládákat. Utoljára október 4-én túráztunk, a Vértest jártuk körbe. A túra ingyenes (az utazást persze mindenki fizeti). A déli-pályaudvaron találkoztunk 8:00-kor és onnan mentünk Szárligetre ahol megtaláltuk az első ládát.

A ládát Kovách István Bendegúz találta meg. (pontosan 09:28-kor)

Utána a Mária-szakadéknál próbálkoztunk, de sajnos ott sikertelenül mindent megnéztünk de nem találtuk, de csoportkép készült.

A több kilométer után pihentünk egy kicsit a Vitányi vár romjainál.  4 5

Kilátás a várból Vitányi vár

Majd tovább indultunk és a következő ládát nem olyan messze a Vitányi vártól találtuk meg.

Kovách András fedezte fel a rejtekhelyén a ládát. (pontosan: 11:55-kor)geoláda

Miközben haladtunk a Gráciák bérce felé Rockenbauer Pál emlékfáját is felfedeztük és megcsodáltuk.

Azután felmásztunk a Gráciák bércére és ott is sikeresen megtaláltuk az elrejtett ládát.

A megtaláló ismét Kovách István Bendegúz volt. (pontosan: 12:40-kor)

Egy kis pihenő után nekivágtunk a meredek lejtőnek, de most már lefelé: 8

A Szép-Ilonka forrásnál szintén sikeresen megtaláltuk a ládát bár talán itt a legnehezebben.9

Baranyi Máté volt a láda megtalálója.

Aztán Körtvélyes-puszta felé indultunk ahol a kis kápolnát is megtekinthettükés a Vértesben eldugott utolsó dobozt is meg találtuk.

Az utolsó ládát Kovách István Bendegúz találta meg a kápolna mellett.

A visszafelé úton még keresgéltük azt a ládát amit nem találtunk az elején de már nem találtuk meg. Budapestre körülbelül olyan 4-5 óra között értünk vissza és bár mindenki egy hosszú, de élmény dús nap után térhetett haza.

Ezeket a túrák körülbelül kéthetente kerülnek megrendezésre és mindig más helyre megyünk.

Érdeklődni lehet az időpontok és a szakkörrel kapcsolatos tudnivalók iránt: Jenei Miklós tanár úrnál.